Jak rozvíjet emoční inteligenci u dětí předškolního věku co nejpřirozenější formou? Úplně snadno a zcela jistě to tak už děláte – prostřednictvím pohádek. Pohádkovou symboliku si totiž děti umějí vyložit v kontextu běžného života.
Odborné články
Skryté kurikulum v institucionální péči
Disertační práce se zabývá zkoumáním procesu nevědomého ovlivňování a nepřímého působení skrytých vlivů resp. skrytým kurikulem, v průběhu vzdělávacího procesu. Ošetřovatelských personál i osvojuje znalosti, teoretické vědomosti, znalosti a kompetence v Bildungszenter...
Dopad pandemie na dětskou psychiku
Jaké to je se najednou vrátit? Vracíme se, nebo začínáme znovu? Jak na děti působila pandemie, jak ji vnímaly a jak lze situaci reflektovat?
Kulturní kapitál rodiny a souvislosti s uměleckým vzděláváním
Hodnoty, umění, kulturní kapitál, odsunuté tradice a Bohem zapomenutý kraj. Jak se zmíněné pojmy prolínají? Překvapivě, skutečně a živě. Při hledání souvislostí s nově osídleného pohraničí, mluvě nyní o karlovarském kraji, kde dle sčítání obyvatel z roku 1921 z 19 480...
Psychika dětí při návratu do mateřské školy po COVID pandemii
Jaké to je se najednou vrátit? Kam se vracíme? Vracíme se? Začínáme znovu? Začínáme. My všichni. Jak to na nás působilo? Jako ztráta všeho, jistot, sociálních vazeb, jako nejistota. Ale děti byly doma s maminkami, tatínky, babičkami, nebo dědečky. Pokud rodiče náhodou...